Foutmelding

The answer you entered for the CAPTCHA was not correct.

Blog

Een witte zomer

In de tuin met de voeten omhoog, een boek in de hand en een speciaalbiertje binnen handbereik. Heerlijk. Tevreden kijk ik naar het groeien en bloeien om me heen. De hortensia doet het goed, de oleander voor het eerst in jaren ook. Over het diepgroene gazonnetje rolt een klont piepschuim en op de verse aarde bij de klimrozen zie ik opeens ook bolletjes van dat materiaal. Nu het me opvalt, zie ik steeds meer. Verderop in de straat wordt al weken verbouwd. Zou het daar vandaan komen? Toch eens polshoogte gaan nemen, want ik stoor al me langer aan zwervend polystyreen.

Senseo van de bouw?

Een van de grootste successen binnen de consumentenmarketing van de afgelopen 15 jaar is waarschijnlijk Senseo. Douwe Egberts (Sarah Lee) heeft het afgelopen decennium ruim 35 miljard koffiepads verkocht. Philips verkocht in deze periode een kleine 30 miljoen Senseo-apparaten. Wanneer fabrikanten samenwerken met een duidelijke klantbehoefte in het vizier, kunnen de mooiste producten en diensten ontstaan.

Recht hout

Onopgemerkt rondneuzen bij een bouwgroothandel is onmogelijk. Omdat de meeste klanten per e-mail of telefoon bestellen, loopt er doorgaans weinig volk tussen de schappen. Je valt dus meteen op. Zou ik me als journalist aan de balie melden, dan krijg ik waarschijnlijk een verkooppraatje van de bedrijfsleider. Daarom besloot ik incognito te gaan, vermomd als potentiële klant, met veiligheidsschoenen en een stoffige doorwerkjas. 

Precies op tijd

Panhaken, nagelpluggen, markieskatrollen en spuitkokers kit. De webwinkel van een bouwgroothandel is een goudmijn voor dichters. Duizenden welluidende productnamen wachten er geduldig op afname. Pieter verwacht een kleine greep uit het assortiment. De schroeven heeft hij zometeen nodig. Ik heb niks nodig. Ik klaar mijn klus met een vlindermachine en een spaan.

Vertrouwensformule mooie tool voor samenwerking bouwtoelevering

Geen onderneming kan de uitdagingen van de 21e eeuw alléén oppakken. Maatschappelijke ontwikkelingen, specialisatie en veranderende klantbehoeften maken de wederzijdse afhankelijkheid van bedrijven alleen maar groter. Dat zien we ook in de bouwtoelevering. Belangrijke thema’s als circulariteit, logistiek en energiebesparing leiden tot horizontale en verticale samenwerking anno 2018.

Pagina's

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief